Baross-Emlékérem
Baross-Emlékérem
Az emlékérmet a Baross Gábor Középiskolai Közhasznú Alapítvány hozta létre az iskola azon dolgozóinak elismerésére, akik munkájukkal kiemelkedően hozzájárultak az intézmény hírnevének öregbítéséhez. Az alapítás az iskola fennállásának 110. évfordulójához kötődik, átadása minden tanévben ünnepélyes keretek között a tanulóifjúság jelenlétében történik. |
Baross-éremmel kitüntetett dolgozóink:
Kérjük, kattintson a nevekre a kitüntett laudációjának megismerésére! (A laudációk az átadás évében készültek.)
1. számú Baross-érem
Dr. Novák Elek 43 évig dolgozott iskolánkban, könyvvitel-statisztika-tervezés szakos tanári végzettséggel. Egy cikluson keresztül igazgató volt.
1972-ben okleveles könyvvizsgálói végzettséget, 1976-ban doktori címet szerzett.
Az 1986/87-es tanévben az iskola nevelőtestülete vezető pedagógusnak választotta.
Eredményes tanári munkája mellett országos vezető szakfelügyelőként tevékenykedett, vezető szaktanácsadói feladatokat látott el.
Könyvvitelből 23 tanulója szerepelt az első 20 között az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyen, közülük négy tanuló 1. helyezést ért el. Statisztikából három tanítványa került a legjobb 10 közé.
Igazi tanáregyéniség, sokakat indított el és segített magas beosztásokba a számviteli pályán tudásának átadásával. Nem sok kolléga akad – legfeljebb a fiatalok között – aki ne ismerné akár közvetlenül, akár tankönyveiből okítva dr. Novák Eleket.
Fő kezdeményezője és szervezője volt a Baross Gábor Középiskolai Alapítvány 1993. évi létrehozásának. A Baross Érem alapítása nagyon fontos lépés az alapítvány életében. Ezért illeti meg őt az 1. számú érem.
„Küzdelmes, felelősségteljes, … de értelmes és érdemes munka volt.” – írta visszaemlékezésében.
Valóban, hiszen a szakközépiskolák között országos szinten is rangos nevet vívott ki intézményünk ezekben az években.
Sajnos személyesen nem vehette már át a Baross-érmet, melyet tiszteletünk és köszönetünk jeléül feleségének, Kristóf Zoltánnénak adtuk át.
Dr. Kun Andrásné 1974-ben szerzett a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen középiskolai tanári oklevelet.
Eredményes oktatását igazolja, hogy négy tanulója az OSZTV-n bejutott az országos első tíz helyezett közé. Szakmai tekintélyét, elismertségét tanúsítja az is, hogy 1988-tól 8 éven át szaktanácsadói, majd vezető szaktanácsadói feladatot látott el.
Folyamatosan törekedett a szakmai megújulásra is. 1995-ben a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerezte 2. szakmai diplomáját. 2000-ben kapta meg harmadik diplomáját a Budapesti Műszaki Egyetem közoktatási vezető szakán.
Elméleti tevékenysége is sokszínű. Részt vett OPI-, NSZI–szakanyagok, körzeti tanulmányi versenyfeladatok összeállításában, az Országos Képzési jegyzék kialakításában. Lektorált több Gazdasági alapismeretek tankönyvet is.
Az oktatás és az iskola iránti elkötelezettségét igazolja, hogy 1997. augusztus 1-jétől a Baross Gábor Közgazdasági Szakközépiskola igazgatója volt két cikluson át.
Igazgatóként fontos feladatának tartotta, hogy az iskola – a hagyományokat megőrizve – képes legyen a kor kihívásainak megfelelni, szakmai és közismereti tárgyak oktatásában egyaránt. Ehhez a tárgyi-technikai feltételeket is igyekezett megteremteni, valamint megfelelő személyi feltételek kialakítása érdekében szorgalmazta kollégái szakmai és pedagógiai továbbképzését.
Munkáját az igényesség, az alaposság és a precízség jellemezte. Kollégáival baráti, közvetlen kapcsolatot tudott kialakítani.
33 éven át tanári, ezen belül 26 éven keresztül vezető-helyettesi munkát látott el.
Életútja szorosan kötődik intézményünkhöz. 1968-ban itt érettségizett, 1974-től iskolánk tanára. 1980-ban szakközgazdászi képzettséget, majd közgazdasági doktori címet, 1994-ben okleveles könyvvizsgálói szakképesítést szerzett.
Szaktanári munkájának jó színvonalának bizonyítéka, hogy tanulói az OSZTV-n 1. és 2. helyezést értek el. 1981 óta nyugdíjba vonulásáig volt intézményünk szakmai igazgatóhelyettese. Kiemelkedő szerepet vállalt az iskolai képzés-szakképzés-szakmaszerkezet kialakításában.
Pályázatokban végzett munkája kimagasló, két jelentős nemzetközi pályázatban projektmenedzseri feladatokat látott el, amihez nélkülözhetetlen volt nyelvvizsgával is bizonyított német nyelvtudása. Az első külföldi diákcsereprogram ötlete és megvalósítása is az ő nevéhez fűződik.
Egyetemi diplomája mellett okleveles könyvvizsgálói és közoktatásvezetői képesítést szerzett.
Szakmai, pedagógiai munkája kiemelkedő. Tanítványai közül az OSZTV-n öten szerepeltek az első 10 között.
Minden új iránt fogékony és folyamatos önképzéssel és továbbképzéseken való részvételével minden időben pozitív válaszokat volt képes adni a szakmai kihívásokra. Ha számítástechnikai ismeretekre volt szükség abban lépett, ha az OKJ-s vizsgák szerint új tárgyakat kellett tanítani ő elsőként vállalta és színvonalasan tanítja azokat.
Az 1996/97-ben országos 1. helyezést szerzett MEGLEPI RT. diákvállalkozás közgazdasági vezetője volt.
Munkája, emberi magatartása alapján példaképe lehet kollégáinak és diákjainak.
1988 óta tanít iskolánkban, végzettsége történelem-orosz-német szakos tanár.
A nyelvoktatás terén végzett kiemelkedő munkájának köszönhetően tanítványai az érettségi vizsgákon, a versenyeken jó eredménnyel szerepeltek, nagy számban szereztek nyelvvizsgát. Többször vállalt osztályfőnöki megbízatást, pedagógiai munkája példamutató. Irányításával osztálya bekapcsolódott a nemzetközi diákvállalkozások tevékenységébe.
2002 óta igazgatóhelyettesi feladatokat lát el. Magas színvonalú munkájával elismerést szerzett kollégái körében. Tevékenysége különösen az iskola nemzetközi kapcsolataiban, a diákcsere programok szervezésében, a német nyelvoktatás koordinálásában, a társadalomismeret tantárgy német nyelvű oktatásában, az érettségi vizsgák lebonyolításában meghatározó. Jelentős szerepet vállalt az osztrák-magyar képzés terén a partneriskolával való folyamatos együttműködésben, a tantervek kidolgozásában, a tankönyvírásban.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, magas színvonalon végzett szakmai munkája, a vezetésben és az oktatásban is jól hasznosított „informatikai kultúrája”, kollégáival, tanítványaival kialakított emberi kapcsolata.
Karcagi Erzsébet iskolánkban érettségizett, 1987-ben kezdett itt dolgozni magyar-orosz szakos tanárként. 13 évig igazgatóhelyettes volt.
Elsősorban a nevelési feladatokat irányította, de a magyar munkaközösségben is meghatározó volt szerepe. Színes egyéniségével, jó ötleteivel hozzájárult az iskolai ünnepségek, programok egyre színvonalasabb megszervezéséhez, lebonyolításához. 1994-től rendszeresen érettségi elnöki teendőket végzett.
Az iskolai diákvállalkozások szakmai irányításában megmutatkozott jó ízlése, ügyessége, szervezőkészsége. A MEGLEPI RT. 1997-ben mint országos 1. helyezett képviselte Magyarországot Dániában. Ugyancsak színesítette az iskolai diákéletet a 2000/2001-es tanévben vezetése alatt működő NAPFÉNY RT. tevékenysége is.
Az osztályfőnöki munkaközösség vezetőjeként az osztályfőnökök munkáját segítette. Különösen a drogprevencióval kapcsolatos feladatokban ért el eredményeket, több sikeres pályázat is fűződik nevéhez. Ifjúságvédelmi felelősi feladatkörben is hasznosíthattuk nevelési tapasztalatait.
1977-től dolgozott iskolánkban nyugdíjba vonulásáig, 9 évig könyvelői, 21 évig pedig gazdasági vezetői feladatkört látott el.
Megbízható, precíz, pontos, lelkiismeretes munkaerő. Munkájával gazdasági oldalról folyamatosan nagymértékben segítette az iskolavezetést. Nyarait nem kímélve igyekezett évről-évre fejleszteni az oktatáshoz szükséges dologi-technikai hátteret.
Beosztottaival, munkatársaival is nagyon jó volt a kapcsolata.
Ha végig gondoljuk, hogy az 1964-ben átadott iskolaépület mennyit modernizálódott, bővült – hogy csak a legfontosabbakat említsük: az 5-ös tantermeknek nevezett új szárny, a Baross-terem, az új könyvtár és olvasóterem, a hozzájuk kapcsolódó nyelvi és osztálytermekkel, a földszint akadálymentesítése – mi minden történt az állagmegóvás érdekében, bizony kiderül, hogy az ezeket vezénylő gazdasági vezető ezt soha nem tudta megoldani hivatali idejében. Az iskolai tantermek felújítása, a folyamatos informatikai modernizáció szintén átlagon felüli tevékenységet jelentett.
A munkához való viszonya, erkölcsi magatartása a felnőtt dolgozók és a tanulók számára is egyaránt példa lehet.
Oktatásinformatikus végzettséget szerzett, német nyelvvizsgát tett, így az osztrák-magyar képzésben német nyelven tanítja az informatikát. Elsőként kapcsolódott be az osztrák-magyar képzés érdekében szervezett eisenstadti tanári továbbképzésbe az informatika területén.
Éveken át a Közalkalmazotti Tanács tagjaként, elnökeként tevékenykedett. A tantestület közösségi megmozdulásaiban irányító szerepet vállalt.
Osztályfőnöki feladatait is lelkesen végezte. Nagyon sokat tett az iskolai diákvállalkozás segítésében. Az 1997/98-as tanévben a NATUR RT. az ő irányításával lett országos 1. helyezett, így képviselhette Magyarországot Máltán a nemzetközi versenyen.
Tanítványai közül matematikából többen kiváló megyei és országos helyezést értek el.
Aktivitása, ötletei, engergikussága mindvégig a tantestületi munka, az iskolai élet meghatározó egyéniségévé tette.
Élete, pályája intézményünkhöz kötődik, hiszen itt érettségizett, majd azt követően diplomásként első és egyetlen munkahelye volt a Baross iskola.
Mindvégig osztályfőnöki teendőket is ellátott nappali és felnőtt tagozaton. Munkáját kimagasló szakismerettel, rendkívüli hivatástudattal végezte, segítve a gyengéket a felzárkózásban, a tehetségeket pedig adottságaik legjobb kihasználásában.
Munkája hatékonyságát jelzik tanítványainak az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyeken, OKJ-s és érettségi vizsgákon elért kimagasló eredményei.
Szakmai tevékenysége országos szinten is jelentős és elismert, mint a Nemzeti Szakképzési Intézet könyvvitel szaktanácsadója komoly szakmai módszertani segítséget nyújtott a budai és a dunántúli közgazdasági szakközépiskolák könyvvitel tanárainak. A középiskolai könyvvitel tankönyv és könyvvitel példatár társszerzőjeként e tevékenysége az egész országra kiterjedt.
Több mint 30 éves kiváló oktató-nevelő munkája példaértékű.
Kimagasló szakmai tudása, az új iránti fogékonysága, érdeklődő egyénisége miatt a közgazdász szakma szinte minden területén tanított az intézmény igényeinek megfelelően. Ha szükség volt rá, igazgatási ismereteket, számítástechnikát, statisztikát, az utolsó években döntően közgazdaságtant. Az elméleti közgazdasági tantárgyak munkaközösségvezetője volt. Sok éven át vállalt osztályfőnöki munkát, dolgozott a felnőttoktatásban. E sokrétű és összetett feladatot magas színvonalon végezte, tanítványai nagyon szép eredményeket értek el. Közgazdaságtanból két tanítványa is bekerült az OSZTV első 10 helyezettje közé.
A Young Enterprise diákvállalkozás munkájában mint a számviteli feladatok segítője több éven keresztül részt vett, a NATUR RT. országos 1. helyezéséhez, a máltai versenylehetőséghez szakmai, közgazdasági oldalról ő is hozzájárult.
A kollégák és a tanulók szerették, tisztelték szakmai tudása, szerény, csendes egyénisége, türelme, nyugodtsága miatt. Olyan ember ő, akiben a hivatástudat, a szakmaiság ötvöződik egy magas erkölcsi mércével.
Szakmai munkája mellett több éves osztályfőnökként végzett nevelési tevékenysége is példa értékű. Az iskolai diáksportkör elnöke, a kézilabda szakosztály vezetője volt, minden évben megszervezte a Baross-kupát, városi szinten a középiskolások alapfokú kézilabda bajnokságát.
Élsportoló diákjaink munkáját figyelemmel kísérte, segítette fejlődésüket, eredményeiket számontartotta őket példaként állítva tanulótársaik elé.
Részt vett az iskolai hagyományápolásban (Lóránt József volt testnevelő tanárunk emlékkiállításának rendezése), a legjobb sportoló és a legsportosabb osztály címért folyó versenyben a teljesítmények folyamatos nyilvántartásában és értékelésben.
Szakmaisága, emberi tartása, helytállása miatt hiányzik a tantestületi közösségből.
Halkszavúsága ellenére kisugárzása van a munkaközösség tagjaira.
A magyar munkaközösség vezetőjeként számíthattunk munkájára a helyi tantervek kidolgozásánál is. Néhány évig a magyar mellett a történelem munkaközösség munkáját is irányította.
Az osztrák-magyar kísérleti program kialakításánál szakterületén támaszkodhattunk szakmai, pedagógiai jártasságára. Szakmai tudása és személyisége biztosítékot jelent a tananyag összehangoltságának kialakításában.
Sokat tesz azért, hogy az iskolai ünnepélyek, rendezvények egyre magasabb színvonalúak legyenek. Évekig vezette a „Beszélni nehéz” kört, ezzel is segítve a tehetséges tanulókat.
Munkavégzésére tudatosság, igényesség, pontosság a jellemző.
Osztályfőnökként is igényes, színvonalas nevelői tevékenységet folytat, határozott erkölcsiséggel formálja a tanulóközösséget és segíti diákjai személyiségfejlődését. Érettségi elnökséget vállalva is méltóan képviseli tantestületünket.
A Baross Gábor Középiskolai Alapítvány kuratóriumának egyik tantestületi tagja. Nagyon alaposan, körültekintően, lelkiismeretesen végzi ezt a nehéz társadalmi feladatot is. Hivatástudata átlagon felüli.
1998-ban oktatásinformatikus szakképzettséget szerzett, majd német nyelvből nyelvvizsgát tett. Az új ismeretek lehetővé tették számára, hogy tanítványait a legmodernebb módszerekkel taníthassa.
Az Ügyfélszolgálati asszisztens OKJ-s szakma oktatásában, az újszerű vizsga megszervezésében számíthattunk precízségére, megbízhatóságára. Elsők között vállalta a pályázatíró tanfolyamon való részvételt. Az iskola pályaválasztási felelőseként évekig nagy szerepe volt az intézmény beiskolázási tevékenységében. Folyamatosan lát el osztályfőnöki feladatokat, az utóbbi években szakképző évfolyamokon.
Tanítványai közül többen értek el az OSZTV-n gyorsírásból és gépírásból dobogós helyezéseket. A legkiemelkedőbb Gépírás 1., valamint Gyorsírás 3. helyezés. Igényes, következetes, humánus pedagógus.
Molnár Gáborné iskolánkban érettségizett, majd 1981-től dolgozik itt tanárként.
Folyamatosan osztályfőnök volt, munkaközösség-vezetői teendőket is ellátott több éven keresztül.
1998-ban oktatásinformatikus végzettséget szerzett, ezzel is segítve módszertani megújulását.
Tanítványait nagy lelkesedéssel és eredményesen tanítja az ügyviteli szakmára, közülük többen a szép érettségi eredmények mellett országos helyezéseket értek el.
Csendes, halkszavú, ugyanakkor nagyon megbízható kolléga, diákjai is szeretik.
Az ügyviteli képzésben közel 30 éve számíthatunk becsületes munkájára.
Szakmai, pedagógiai munkája kiemelkedő. A közgazdász tanári szakma állandó, folyamatos továbbképzést és önképzést igényel, melyet mindig fontosnak tartott. Új iránt fogékony, az iskola innovációs munkájában aktívan részt vállalt.
A nevéhez fűződik az iskolai tanirodai oktatás bevezetése, a magas színvonalú gyakorlathoz közeli képzés megvalósítása. Tanítványai közül négyen voltak az OSZTV-n könyvvitelből az 1-10. helyezettek között. Folyamatosan látott el osztályfőnöki feladatokat, főleg szakképző évfolyamokon. Igényes, következetes, humánus pedagógus.
Oktatói, nevelői feladatain túl a munkahelyi közösségben is sokirányú tevékenységet vállalt. Az iskolai pedagógus szakszervezet bizalmijaként körültekintő véleményalkotásával képviselte a kollégák érdekeit.
A nyelvoktatás terén végzett kiemelkedő munkájának köszönhetően tanítványai az érettségi vizsgákon, a versenyeken jó eredménnyel szerepeltek, nagy számban szereztek nyelvvizsgát. Osztályfőnöki feladatokat is ellátott.
1988-1996-ig az idegen nyelvi, 2000-től az angol nyelvi munkaközösség vezetője. Magas színvonalú szaktanári munkájával elismerést szerzett kollégái körében.
Kezdettől fogva részt vett a római diákcsereprogram kialakításában, szervezésében. Aktív szervezője és résztvevője az ír-magyar vendégtanár kapcsolatnak. Munkájának elismeréseként 2008 januárjában két hetes írországi tanárfelkészítő programon vett részt. Jelentős szerepet vállalt az angol célnyelvet igénylő pályázatok elkészítésében, lebonyolításában. Rendszeresen vesz részt továbbképzéseken, vizsgáztatóként szerepet vállal emelt szintű érettségi- és nyelvvizsgákon.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, magas színvonalon végzett szakmai munkája, kollégáival, tanítványaival kialakított emberi kapcsolata.
2009-ben az emlékérem méltó tulajdonosa Faragóné Major Anikó tanárnő.
Szaktanári, osztályfőnöki és vezetői feladatait lelkiismeretesen, nagy hivatástudattal, elkötelezetten végzi.
2010-ben az emlékérem méltó tulajdonosa Szirmai Éva iskolatitkár.
1980-ban megszerezte a gyorsírás, gépírás szaktanítói oklevelet.
1987 augusztusától a mai Baross Gábor Közgazdasági és Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola iskolatitkára.
Párhuzamosan az ügyintézői munkakörrel több éven át tanított gyorsírást, gépírást levelező és nappali tagozaton egyaránt.
Iskolatitkárként jó kommunikációs készségekkel, pedagógiai, szervezési és protokoll ismereteivel hatékonyan segíti az iskolavezetés munkáját. Feladata az iskolai ügyvitel szervezése és adminisztratív végrehajtása. Közreműködik a tanügyigazgatási ügyviteli feladatok ellátásban. Intézi a tanulók adminisztrációs ügyeit. Kapcsolatot tart a Baross Gábor Középiskolai Alapítvány kuratóriumával, elvégzi az alapítványi ügyekkel kapcsolatos adminisztrációs feladatokat.
Megbízható, precíz, pontos, lelkiismeretes munkaerő. Nyílt, könnyen teremt kapcsolatot. Önálló munkavégzésre alkalmas, sokoldalú egyéniség.
Fentiek alapján részesült Baross Emlékéremben, melyet Görögné Horacsek Melitta igazgatónő adott át Pedagógusnapon az iskola alkalmazotti és tanulói közössége körében.
Szabóné Mészáros Márta 1991 óta földrajz-történelem szakos tanára intézményünknek. Az eddig eltelt idő alatt biztos, alapos szaktudásról, jó pedagógiai felkészültségről tett tanúbizonyságot.
Munkájában pontos, megbízható. Tudását változatos módszerekkel adja át diákjainak, tanítványait példamutatásával sarkallja jobb eredményekre.
Munkájának sikerét évről-évre igazolják a szép érettségi eredmények. Külön kiemelendő, hogy évek óta ő készíti fel történelemből az emelt szintű érettségire jelentkezőket, akik szinte kivétel nélkül kiemelkedően helytállnak a vizsgákon.
Szaktanári munkája mellett folyamatosan osztályfőnöki teendőket is ellát. Következetes, szigorú, de szeretetteljes osztályfőnöki attitűd jellemzi.
A tanórai tevékenységen kívül is sok feladatot vállal, a városi, megyei, országos versenyekre készíti fel tanítványait, akik ezeken a megmérettetéseken szép sikereket érnek el. Több évig ő volt a történelem munkaközösség vezetője, az utóbbi években pedig az osztályfőnöki munkaközösséget irányítja. Érettségi elnökként is tevékenykedik. 2010-ben közoktatás-vezető és pedagógus szakvizsga szakirányú szakképzettséget szerzett.
Szívesen vállal részt minden olyan munkából, amellyel a közösséget segíti. Kollégáival, az iskola dolgozóival kapcsolata jó, harmonikus. Munkatársai bizalmát iránta az is jelzi, hogy előbb a Közalkalmazotti Tanács tagjává, majd szakszervezeti bizalmivá választották.
2012-ben az emlékérem méltó tulajdonosa az az iskolánkban 13 éve tanító pedagógus, aki 12 éve osztályfőnök, 8 éve a német nyelvi munkaközösség vezetője, 5 éve a szakmai gyakorlatok szervezője és a felnőtt tagozat irányítója.
Az iskolai honlap és évkönyvek szerkesztőjeként elévülhetetlen érdemeket szerzett az iskolai életről szóló tájékoztatásban, események, programok, eredmények archiválásában. A 2011-ben bevezetett elektronikus napló legfőbb gondozója, a minőségirányítási munka vezetője, az intézményi minőségirányítási rendszer kidolgozója és működtetője.
Kollégái, tanítványai és a szülők is nagyra becsülik jó szakmai felkészültségéért, magas színvonalú oktató-nevelő munkájáért és emberi magatartásáért.
Összetett feladatai között munkaügyi, pénztárosi, bérszámfejtési teendőket látott el, de részt vállalt a menzával és az iskolai sportkörrel kapcsolatos ügyintézésben is.
Munkavédelmi felelősként is tevékenykedett.
Megbízható, pontos, precíz, lelkiismeretes, tapasztalt szakember.
Másfél évtizedes kiváló szakmai munkája, iskola iránti elkötelezettsége alapján méltán érdemelte meg a kitüntetést.
Mesterségét magas színvonalon műveli, felkészültsége kiváló. Feladatait lelkiismeretesen, lankadatlanul, nagy teherbírással végzi – legyen szó az oktató-nevelő munka bármely területéről. A történelem munkaközösség vezetője. Órai tevékenységét az átgondoltság, a szakmai igényesség jellemzi.
Munkájának eredményességét a szép érettségi eredmények is igazolják. Gyakran motiválja diákjait a különböző szaktárgyi versenyeken való részvételre. Sikeres szereplésükhöz nagyon sok segítséggel, ötlettel járul hozzá. Tanítványai közül többen az országos megmérettetéseken is megállták helyüket, például az Édes anyanyelvünk nyelvhasználati verseny és az Implom József helyesírási verseny országos döntőjében, valamint a Gloria Victis versenyen értek el kimagasló eredményt. Jelentős részt vállal az iskolai versenyek szervezésében is.
Osztályfőnökként, nevelőként szigorú erkölcsű ember, aki e téren példát mutat diákjainak, illetve tanítványaival szemben is magas követelményeket támaszt. Jó kollégaként érdeklődéssel fordul munkatársaihoz, bármely közösségi-iskolai programban lehet rá számítani.
2014-ben az emlékérem méltó tulajdonosa Lipiné Fehéregyházi Lilla, aki pedagógusi pályáját tanítóként kezdte, majd angoltanári diplomát szerezve lett a Baross Gábor Közgazdasági és Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola tanára 1998-ban.
Csendes, szerény egyéniség, aki helyett inkább a munkája beszél. Munkavégzésében pontos, megbízható, lelkiismeretes. Szívesen vállal plusz feladatokat is, melyeket nagy alapossággal, körültekintéssel végez, csakúgy, mint a napi órákra felkészülést. Bármilyen feladatot kap, próbálja belőle kihozni a maximumot. Nem riad meg a kihívásoktól, nagy lelkesedéssel és szorgalommal veti be magát a munkába, időt és fáradtságot nem kímélve.
Tudását folyamatosan gyarapítja, képezi magát külföldön is. Változatos munkamódszerekkel, lelkiismeretesen és türelemmel adja át tudását a diákjainak, így sarkallva őket jobb teljesítményekre.
A pedagógusi pályát hivatásának tekinti, ezért a nevelőmunka is fontos számára. Ez megnyilvánul a diákjaival szembeni empatikus magatartásában. Rendszeresen vállal osztályfőnökséget. Törekszik a rá bízott tanulók megismerésére, gondoskodó figyelemmel egyengeti útjukat. Magatartásával, igényességével példát mutat nekik. Évek óta sikeresen készíti fel a tanulókat az érettségi vizsgákra mind közép, mind emelt szinten. Tanítványai a megyei és országos tanulmányi versenyeken is kiváló eredményeket érnek el.
Kollégáival kapcsolata jó. Segítőkész, figyelmes kolléga.
25. számú Baross-érem
Ebben az iskolában érettségizett, a beilleszkedést ez is segítette.
Hamar megtanulta az iskolai adminisztrációs munkafolyamatokat, a tanulókkal kapcsolatos ügyintézést, postázási és pénztárosi feladatokat, az érettségi időszakban a rendkívül sok gépelési munka elvégzését. Az iskolavezetés munkáját hatékonyan segíti precíz, pontos, lelkiismeretes munkájával. Mind az iskolavezetéssel, a kollégákkal, a tanulókkal kiegyensúlyozott, jó kapcsolata van.
A szakközépiskolák államosítása óta feladatai még jobban megnőttek, hiszen az átszervezések miatt több munka hárul minden dolgozóra.
26. számú Baross-érem
Kulcsár Klára 2006 óta dolgozik iskolánkban testnevelő tanárként. Az iskolai testnevelés fő irányítója és szervezője. A magas színvonalú tanórai szaktanári tevékenységén túl az iskolai sportkör vezető tanára, a röplabda csapat edzője. A röplabda sport iránti szeretetét sikeresen ülteti át tanítványaiba, két csapatra való tanulóval foglalkozik rendszeresen. Diákjaival többször jutott be korcsoportos területi és országos diákolimpiai döntőbe, növelve az iskola jó hírnevét.
Rendszeres szervezője az iskolai házi bajnokságoknak röplabda, kosárlabda, kézilabda és foci sportágakban. Az évente nívósan megrendezésre kerülő Baross röplabda kupa lelkes rendezője.
Szaktanári munkája mellett több éven át látott el osztályfőnöki feladatokat is, nevelőmunkájával legjobb tudása szerint gazdagítva a tanulók személyiségét.
27. számú Baross-érem
Iskolánk pénzügyi-gazdasági ügyeinek kiváló szaktudással végzett, lelkiismeretes, pontos intézése mellett a gondnoki feladatokat is ellátja. Szívügyének tekinti a tiszta, rendes környezet biztosítását. Szinte naponta ellenőrzi az iskola épületét, feltérképezi az elvégzendő feladatokat és gondoskodik gyors megoldásukról.
Gondolkodását a takarékos gazdálkodásra való törekvés jellemzi. Keresi és megtalálja más győri szakképző iskolákkal való együttműködést a felújítási és a karbantartási munkák lebonyolításában.
A Comenius és Erasmus+ Eu-s pályázatok felelős pénzügyi vezetője, többször vett részt nemzetközi partnerségi kapcsolatok programjaiban, itthon és külföldön egyaránt. Ezen túl a Baross Gábor Középiskolai Közhasznú Alapítvány pénzügyi és könyvelési feladatait is kiválóan ellátja. Többször nyert támogatást a civil szervezetek számára kiírt pályázatokon.
Lelkes szervezője az alkalmazotti közösség közös programjainak, az évente megrendezésre kerülő tantestületi kirándulásnak, a karácsonyi és a pedagógus napi közös ebédnek.
28. számú Baross-érem
Takács Lászlóné tanárnő 1964-től tanított iskolánkban magyar nyelv és irodalom - történelem szakos tanárként. Hosszú időn keresztül a magyar munkaközösség vezetője és osztályfőnök volt. Nyugdíjba vonulása után is tanított óraadóként, egészen 2004-ig.
29. számú Baross-érem
Munkájában pontos, megbízható. Tudását változatos módszerekkel adja át diákjainak, tanítványait példamutatásával sarkallja jobb eredményekre. Munkájának sikerét évről-évre igazolják a szép érettségi eredmények. Külön kiemelendő, hogy évek óta ő tartja matematikából az emelt szintű érettségire felkészítő órákat. A tanórai tevékenységen kívül is sok feladatot vállal, a városi, megyei, országos versenyekre készíti fel tanítványait, akik ezeken a megmérettetéseken szép sikereket érnek el. Kisugárzásának hatására tanulók sokasága vállalja évek óta a korai felkelést, hogy a nulladik órában a tanárnő segítségével, irányításával magas szintű matematikai feladványok megoldásával készüljön a számtalan versenyre.
Sok eredményes felkészítés kapcsolódik Varga Erikához, legyen az a megyei matematikaverseny, a Genius Logicus nemzetközi matematikaverseny, a Matek Mester internetes verseny, a Kenguru matematikaverseny vagy a Zrínyi-Gordiusz matematikaverseny. Egyik tanítványa, Marton Judit az OKTV-n 43. helyet ért el.
Évek óta irányítja a matematika-fizika munkaközösséget.
Szaktanári munkája mellett osztályfőnöki feladatot is vállalt.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, magas színvonalon végzett szakmai munkája, kollégáival, tanítványaival kialakított kapcsolata.
30. számú Baross-érem
Magas színvonalú szaktanári munkájával elismerést szerzett kollégái és tanítványai körében. Munkájában pontos, megbízható, mindig törekszik a megújulásra. Tudását változatos módszerekkel adja át diákjainak, tanítványait példamutatásával sarkallja jobb eredményekre, a tanulók soha nem panaszkodtak.
Szerénysége miatt soha nem hivalkodik az elvégzett munkával, annak eredményeivel.
Munkájának sikerét évről-évre igazolják a szép érettségi eredmények. A tanórai tevékenységen kívül is sok feladatot vállal, a városi, megyei, regionális, országos versenyekre készíti fel sikeresen tanítványait. Már csak az országos döntős helyezések felsorolása is bizonyítja a tanárnő tehetséggondozásban végzett alapos szaktanári munkáját. Az Implom József helyesírási versenyen Takács Dzsenifer három tanévben is országos 3. helyezést ért el, Édel Klaudia a 2013-2014-es tanévben országos 5. lett, majd végzősként megnyerte a döntőt. A Szép Magyar Beszéd versenyen Tekler Edina szerzett Kazinczy-érmet, a Gloria Victis történelmi versenyen két tanévben is a Kárpát-medencei döntőbe jutott a tanárnő által felkészített B osztály csapata, 22. és 23. helyezést szereztek.
Szaktanári munkája mellett osztályfőnöki feladatot is vállalt, illetve vállal. Nagy odafigyeléssel, empátiával irányítja osztályát, diákjai bizalommal fordulnak hozzá.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, magas színvonalon végzett szakmai munkája, kollégáival, tanítványaival kialakított kapcsolata.
31. számú Baross-érem
A Széchenyi István Főiskolán közgazdász, majd a Budapesti Műszaki Egyetem Gazdaság és Társadalomtudományi Karán közgazdász tanári végzettséget szerzett. Többféle közgazdasági tantárgyat tanított az évek során, az adózás tanítását profi szinten műveli. Osztályfőnöki feladatokat is vállalt. 2016 óta szakmai igazgatóhelyettese iskolánknak.
Munkájában pontos, megbízható, mindig törekszik a megújulásra. Tudását változatos módszerekkel adja át diákjainak, tanítványait példamutatásával sarkallja jobb eredményekre.
Munkájának sikerét évről-évre igazolják a szép vizsga eredmények. Szakmai versenyeken tanítványai kiemelkedő eredményeket érnek el. Az idei tanévben került sor Pedagógus II. minősítésére, ahol a szakértő is kiemelte, hogy mennyire magával tudja ragadni az órán a tanulókat.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, magas színvonalon végzett szakmai munkája, kollégáival, tanítványaival kialakított kapcsolata.
32. számú Baross-érem
Nap mint nap ragyogó tisztaság fogad bennünket a számítógép termekben, az irodákban. A Baross-teremnek köszönhetően számos rendezvény van iskolánkban, fáradhatatlanul rendezi be az alkalomnak megfelelően a termet. Vizsgaidőszakban már-már természetesnek tekintjük, hogy Erika készíti a szendvicseket. Kinyitja az iskolát a hétvégén osztálykirándulásról vagy külföldről hazaérkező diákcsoportjaink számára. Az osztálytalálkozókra visszaérkező egykori tanítványok is nyugodtan tudnak beszélgetni egykori osztálytermükben, hiszen türelmesen várja őket a portán.
Az iskolát szinte otthonának tekinti, a veszélyhelyzet idején is rendszeresen ellenőrizte az épületet, locsolta a virágokat.
Figyelemreméltó önzetlensége, segítőkészsége. Közvetlenségének köszönhetően a kollégákkal és a tanulókkal is jó a kapcsolata. Megbízható, pontos, hallatlan munkabírású, lelkiismeretes kollégánk.
33. számú Baross-érem
Molnár Melinda a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem befejezése után a Deák Ferenc Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskolában tanított, majd a Vocational Academy Kéttannyelvű Szakközépiskola igazgatója volt.
2010 óta dolgozik a iskolánkban, ahol a középiskolai éveit töltötte. 2012-től a közgazdasági munkaközösség vezetője.
Rendszeresen olvassa a gazdasági szaksajtót, követi a számvitelt érintő jogszabályi változásokat. Folyamatosan részt vesz szakmai és módszertani továbbképzéseken. Rendszeresen készít interaktív tananyagot a diákok számára. Kiemelkedő a tehetségfejlesztő tevékenysége, tanítványai nagyon szép országos versenyeredményeket értek el. 2015-ben a pénzügyi ágazathoz tartozó több szakképesítés esetében felkerült a szakmai vizsgaelnöki, valamint szakmai vizsgabizottsági tagi névjegyzékre.
Több éven keresztül oktatott felnőtteket is a mérlegképes könyvelő képzésen, nemzetközi számvitelt is tanított.
Rendszeresen vállalja egyetemi hallgatók szakmai gyakorlatának mentorálását.
Pályája kezdetétől meghatározó Molnár Melinda fejlesztő-újító tevékenysége. 2019-ben mesterpedagógus lett. A tanításnak, azon belül a közgazdasági szakma megszerettetésének szenteli az életét, kihívásnak tartja a szakma jó színvonalának a megtartását.
Fergusonné Andorka Andrea Klára 1993-ban érettségizett iskolánkban az akkori nevén Baross Gábor Közgazdasági Szakközépiskolában.
2000-ben szerezte első diplomáját a Széchenyi István Főiskolán gazdálkodási szakon, pénzügyi-számviteli szakirányon. 2010-ben a Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karán okleveles közgazdász lett. Ezt követően is képezte magát tovább, 2016-ban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen okleveles közgazdásztanári diplomát szerzett pénzügy és számvitel szakirányon.
A felsőfokú tanulmányok mellett életét azóta is meghatározzák a folyamatos továbbképzések. Mielőtt iskolánkban kezdett tanítani dolgozott a Kereskedelmi és Hitelbank Rt-nél, a HNS Műszaki Fejlesztő Kft-nél, a Nyúl és Vidéke Takarékszövetkezetnél.
Több évet töltött Ománban, ahol szintén közgazdászként dolgozott. 2010-től A Vocational Academy iskolában tanított. Angol felsőfokú nyelvvizsgával rendelkezik.
2012-ben tért vissza iskolánkba, ahol középiskolai éveit is töltötte. 2015-től gyakorlati oktatás-vezető munkakörben dolgozott, szervezte a tanulók nyári összefüggő szakmai gyakorlatát, 2020 júliusától 2021 júliusáig iskolánk gyakorlati képzésért felelős szakmai igazgatóhelyettese volt. A GINOP 6.2.3. projekt koordinátori tevékenységét látta el. Jelenleg is a Pénziránytű Bázisiskolai program egyik koordinátora. 2021-ben Pedagógus II. fokozatba lépett.
A tanulókat elsősorban a pénzügy, számvitel vezetői és vállalkozói ismeretek rejtelmeibe igyekszik bevezetni, a két tanítási nyelvű osztályokat angol nyelven is. Minden évben számíthatunk munkájára a felnőttek oktatásában is. A szakképző évfolyamon több alkalommal osztályfőnökként is egyengette a tanulók életét. Diákjai rendszeresen eredményesen szerepelnek a különböző szakmai versenyeken. Több alkalommal is országos 1. helyezést értek el tanítványai a Központi Statisztai Hivatal STATWARS országos versenyén. Éveken keresztül patronálta az iskolában alakuló diákvállalkozásokat.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, precíz, magas színvonalon végzett szakmai munkája, kollégáival és tanítványaival kialakított emberi kapcsolata, méltán érdemli meg a kitüntetést.
35. sz. Baross-érem
Kovácsné Tivald Ibolya 1983-ban érettségizett az akkori Szamuely Tibor Közgazdasági Szakközépiskola IV. A osztályában. Később pénzügyi-számviteli ügyintéző végzettséget szerzett.
Mielőtt iskolánkba visszakerült, adminisztrátorként dolgozott a GYÁÉV-nél, a Bermuda Bt-nél, az Argos Kft-nél. 1998-tól a Ménfőcsanaki Petőfi Sándor ÁMK munkaügyi és bérügyintézője lett.
2012-től munkaügyi ügyintézőként dolgozik intézményünkben. A gazdasági iroda munkatársaként meghatározó szerepet tölt be az oktató-nevelő munka optimális feltételeinek biztosításában.
Összetett feladatai között elsősorban munkaügyi, bérszámfejtési feladatokat lát el, részt vállalt az iskolai sportkörrel kapcsolatos ügyintézésben is.
Megbízható, pontos, lelkiismeretes, tapasztalt szakember. Szívügyének tekinti az iskolát. Figyelemreméltó önzetlensége, segítőkészsége. Közvetlenségének, szerénységének köszönhetően az iskolavezetéssel, a kollégákkal és a tanulókkal is jó a kapcsolata. Centrumunk több iskolájából is fordulnak hozzá kérdésekkel, segítségért.
Kiváló szakmai munkája, iskola iránti elkötelezettsége alapján méltán érdemeli meg a kitüntetést.
Ács Gabriella 2005-ben érettségizett iskolánkban, az akkori nevén Baross Gábor Közgazdasági Szakközépiskolában.
Számos továbbképzésen vett részt, 2021-ben Pedagógus II. minősítést szerzett.
2021 óta igazgatóhelyettese az iskolánknak. Szervezte az összefüggő nyári szakmai gyakorlatot, kreatív pályaorientációs tevékenységet végez. A Pénziránytű Bázisiskolai program keretén belül az általános iskolások sokaságát ismertette meg a közgazdasági szakma érdekességeivel.
Munkájában pontos, megbízható, mindig törekszik a megújulásra. Tudását változatos módszerekkel adja át diákjainak, tanítványait példamutatásával sarkallja jobb eredményekre.
Munkájának sikerét évről-évre igazolják a szép vizsga eredmények. Szakmai versenyeken tanítványai kiemelkedő eredményeket érnek el.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, magas színvonalon végzett szakmai munkája, kollégáival, tanítványaival kialakított kapcsolata, méltán megérdemli a kitüntetést.
37. számú Baross Érem
Gülch Eszter 2005-ben német nyelv és irodalom szakos bölcsész, majd 2006-ban német nyelv és irodalom szakos tanári diplomát szerzett a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán. Azóta is fontos számára, hogy önképzéssel, módszertani, digitális továbbképzéseken való részvétellel gazdagítsa ismereteit.
Mielőtt iskolánkban kezdett tanítani, majdnem 10 évig dolgozott az enesei általános iskolában, majd egy rövid ideig a Nemzeti Művelődési Intézet munkatársa volt.
2014 óta iskolánk tanára. Azóta is intenzíven tanítja a diákságot a német nyelv rejtelmeire. A normál német nyelv tantárgy mellett tanított, illetve tanít célnyelvi civilizációt, a 9/Kny osztályban német nyelvtant, a szakképző évfolyamon munkavállalói német nyelvet.
Jelenleg a 12. C osztály tanulóit terelgeti a helyes irányba osztályfőnökként. Szinte együtt él a tanulóival, képes olyan nyitott, oldott légkört megteremteni, amelyben a diákok bizalommal fordulhatnak hozzá.
Diákönkormányzatot patronáló tanárként felvirágoztatta a Baross diákéletét. Kreatív elképzeléseinek köszönhetően minden évben újabb és újabb diákprogramokkal gazdagodik a tanítási év. Csak néhány ezek közül: Kultúrkorty hete, Könyvnyitogató, No back pack day, na és Teadórát is neki köszönhetjük mindannyian, amit legelőször az Advent időszakában élvezhettünk. Ő az, akit minden tanuló legelőször ismer meg a Barossban, hiszen számára fontos, hogy minden „kisgólya” megismerje az iskolát, és jól érezze magát közösségünkben.
Kreativitására nem csak a diákprogramok, hanem az egyéb iskolai rendezvények alkalmával is számíthatunk.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, precíz, magas színvonalon végzett szakmai munkája, kollégáival és tanítványaival kialakított emberi kapcsolata, méltán érdemli meg a kitüntetést.
38. számú Baross Érem
Wally Eszter 2002-ben szerezte tanító végzettségét a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Karán. 2005-ben a Széchenyi István Egyetemen közgazdász, 2010-ben okleveles közgazdász diplomát kapott. 2018-ban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen okleveles közgazdásztanári végzettséget szerzett pénzügy és számvitel szakirányon. Angol és német nyelvből is felsőfokú nyelvvizsgával rendelkezik. A felsőfokú tanulmányok mellett szakmai, módszertani, digitális továbbképzéseken gazdagította ismereteit.
Három évig tanított a Marcalvárosi Közoktatási Központban, majd 2005-től a Deák Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolában, 2008-tól a Vocational Academy iskolában tanított.
2011 óta iskolánk tanára. A számos szakmai tantárgyak közül elsősorban pénzügyet, vállalkozásfinanszírozást tanít, illetve a két tanítási nyelvű képzésben német nyelven oktatja a statisztikát, a tanirodát.
Osztályfőnöki feladatokat is vállalt, első osztálya 2016-ban érettségizett, jelenleg a 12. B osztály életét irányítja. Diákjai rendszeresen eredményesen szerepelnek a különböző szakmai versenyeken, többek között az OSZTV-n, a K&H Vigyázz, kész, pénz! versenyen.
2020-ben Pedagógus II. minősítést szerzett.
Minden évben számíthatunk munkájára a felnőttek oktatásában is. Szívesen vállalkozik kísérőtanárnak az ERASMUS-programban.
Személyéhez köthető az Európai Parlament Nagykövet Iskolája nyertes pályázat elkészítése, a cím elnyerése óta aktívan szervezi a különböző EU-s programokat, vetélkedőket. Rendszeresen indulnak diákjai a „4 for Europe” versenyen.
Elismerésre méltó hivatástudata, következetes, precíz, magas színvonalon végzett szakmai munkája, kollégáival és tanítványaival kialakított emberi kapcsolata, méltán érdemli meg a kitüntetést.