SZC logo

Győri Szakképzési Centrum

OM kód: 203037/015 | 9024 Győr, Bem tér 20-22.

Intézmény logo

• Külföldi programok
  • 2021-2022-es tanév

Határtalanul-barangolások Erdélyben

Május 30-án iskolánk 35 diákja és 4 kísérőtanára indulhatott el Erdélybe, hogy egy 6 napos tanulmányi kiránduláson vehessenek részt a Határtalanul pályázat keretein belül.

Utazásunk első napján 10 órás utazást követően érkeztünk meg Dévára. Szerencsére ragyogó napsütés fogadott bennünket. A szállás elfoglalása után vacsoráztunk, majd útra keltünk Déva várához, ahol csodás panoráma tárult elénk. Visszafelé a belvárost is megtekintettük.

A második napon elindultunk Székelyudvarhelyre. Út közben megtekintettük a vajdahunyadi várat, ahol rengeteg történelmi érdekességgel ismerkedhettünk meg. Ezt követően megcsodáltuk a feredőgyógyi vízesést és az algyógyi Árpád-kori körtemplomot is. Az esti órákban megérkeztünk Székelyudvarhelyre.

Kirándulásunk harmadik napján székely hőseinkre emlékeztünk a Nyerges-tetőn. Ezt követően megcsodáltuk a Szent Anna tavat, majd a lápos vidéken folytattuk tovább az utunkat. A nap végén megtekintettük a csíksomlyói templomot és zarándokhelyet, valamint a Barátok feredőjét.

Negyedik napunkon ellátogattunk székelyudvarhelyi partneriskolánkba, melynek diákjai körbevezettek minket a városukban is. Utunkat Szejkefürdőn folytattuk, ahol a borvíz és az erdélyi fürdők történetével ismerkedtünk meg. A környezetvédelem jegyében megtisztítottuk a Bözödi-tó partját. A napot a kőrispataki szalmakalap múzeumban zártuk.

A hazautazás előtti, ötödik napunkon a Madarasi-Hargitára látogattunk el. A hegyre traktorral és gyalogosan jutottunk fel. A csúcson a nemzeti összetartozása napja alkalmából rövid megemlékezést tartottunk a partner iskola diákjaival közösen. Ezt követően utunkat a Zetelaki víztározó felé vettük. Késő délután székelyvarsági malom működését csodálhattuk meg.

Az utazás hatodik napján Királyhágónál vettünk búcsút Erdélytől.

Kísérőtanárok: Gülch Eszter, Máté Bernadett, Nagy Barbara, Szaló Annamária

GALÉRIA

Határtalanul Erdélyben

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

XIX. Arrabona futófesztivál

A XIX. Arrabona futófesztiválon is részt vettünk, nekem ez volt a harmadik alkalmam.

2024. okt. 16.

Sághy Szabolcs 10. C

ÖKOlendület - 2.fejezet

Az ökolendület program következő állomása a bringás reggeli volt!

2024. okt. 12.

Máté Bernadett

AUDI-gyárlátogatás

2024. szeptember 9-én a 12. C osztály németes csoportjaként német nyelvű gyárlátogatáson vettünk részt az Audi Hungaria Zrt.-nél Győrben.

2024. okt. 12.

12. C osztály németes csoportja

Partnereink

SZC logo

Győri Szakképzési Centrum

Győri SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum

9024 Győr, Bem tér 20-22.